|
Układ krwionośny człowieka
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3962 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
KONSPEKT LEKCJI BIOLOGII Z ZASTOSOWANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ
Temat: Układ krwionośny człowieka.
Zakres treści: * budowa i fizjologia układu krwionośnego człowieka budowa:krwiobiegi, serce, naczynia krwionośne fizjologia: fazy skurczu serca, pomiar częstości skurczu serca, przepływ krwi * wybrane choroby i higiena układu krwionośnego
Cele lekcji: Wiadomości: - zaznajomienie uczniów z budową i fizjologią układu krwionośnego człowieka - omówienie najczęstszych chorób układu krwionośnego człowieka oraz sposobów zapobiegania im Umiejętności: - umiejętność wskazania elementów układu krwionośnego człowieka znajomość zasad fizjologii układu krwionośnego - znajomość częstych chorób układu krwionośnego oraz czynników zwiększających ryzyko zachorowania Postawy: - wdrażanie do samokształcenia - wdrażanie do higienicznego trybu życia
Typ lekcji: zapoznanie z nowym materiałem
Metody: pogadanka, praca z komputerem (pokaz - www.knot.internedsl.pl/prezentacja/ i Internet), foliogramy
Środki dydaktyczne: komputer, folie, dyskietki
Tok lekcji:
I. Ogniwo lekcji Sprawy organizacyjno –porządkowe Nawiązanie do tematu lekcji, zapoznanie uczniów z tematem oraz zasadniczymi celami. Czynności nauczyciela Wprowadzenie do nowego tematu Sprawdzenie obecności uczniów. Przypomnienie przepisów BHP obowiązujących w pracowniach komputerowych.
Czynności ucznia Uczniowie zapisują temat lekcji.
II. Ogniwo lekcji Opracowanie nowego tematu
Czynności nauczyciela Aby poznać budowę i fizjologię układu krwionośnego człowieka nauczyciel przedstawia i omawia przygotowany przez siebie pokaz (www.knot.internedsl.pl/prezentacja/). Pokaz ten zawiera podstawowe punkty dotyczące lekcji: - krwiobiegi - serce - naczynia krwionośne (tętnice, żyły i naczynia włosowate) - choroby układu krwionośnego Poza tekstem w pokazie zawarte zostały rysunki obrazujące poszczególne zagadnienia. Nauczyciel pomaga uczniom przy sporządzaniu notatki. Aby zrealizować punkt dotyczący chorób i higieny układu krwionośnego człowieka nauczyciel prosi uczniów o wyszukanie w Internecie najczęstszych chorób, ich objawów i metod zapobiegania.
Czynności ucznia Podczas pokazu uczniowie uzupełniają przygotowaną przez nauczyciela notatkę (foliogram). Uczniowie korzystając z Internetu wyszukują zagadnienia wskazane przez nauczyciela. Pogadanka. Notatka sukcesywna.
III. Ogniwo lekcji Rekapitulacja
Czynności nauczyciela Nauczyciel wspólnie z uczniami powtarza zagadnienia z odbytej lekcji. Następnie prosi uczniów o rozwiązanie testu dotyczącego tych zagadnień.
Czynności ucznia W ramach podsumowania uczniowie rozwiązują test przygotowany przez nauczyciela
Monika Karolczak
| |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|